miércoles, 17 de febrero de 2016

Teoria tema 3. Docència virtual: E-learning i B-learning

Índex

  1. Que és el E-Learning
  2. Característiques E-Learning
  3. Avantatges E-Learning
  4. Inconvenients E-Learning
  5. Què és B-learning?
  6. Aspectes importants d'un sistema B-learning

1.Que és el E-Learning?

-Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació.Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (intranet).

-Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l'ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.

-Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.

2. Característiques E-Learning


  • Ús de navegadors Web per accedir a la informació.
  • Aprenentatge molt recolzat en tutories.
  • Materials digitals i aprenentatge flexible.
  • Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació.
  • Aprenentatge mitjançant PC.
  • Aprenentatge individualitzat versus col·laboratiu interactiu.
  • Utilització d'eines síncrones i asíncrones.
  • Administració dels materials en un servidor web.
  • Connexió professor-alumne separats per espai temps.
  • Multimèdia/Hipertextual- Hipermedia.

3. Avantatges E-Learning


  • Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
  • Facilita l'actualització de la informació i dels continguts.
  • Permet la deslocalització del coneixement.
  • Facilita l'autonomia de l'estudiant.
  • Propicia una formació Just in Time i Just for me.
  • Afavoreix una formació multimèdia.
  • Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits.
  • Estalvia costos i desplaçaments.
  • Facilita l'ús dels materials en diversos cursos.
  • Facilita una formació grupal i col·laborativa.

4. Inconvenients E-Learning


  • Mes inversió de temps per part del professor.
  • Mínimes competències tecnològiques de professor i alumne.
  • Habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom.
  • Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne.
  • Requereix més treball de convencional.
  • Baixa la qualitat de molts continguts i cursos actuals.

5. Què és B-learning?

- Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual (Coaten, 2003).

-Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistrament de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'assessorament (Brodsky, 2003)

-Qualsevol possible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per resoldre problemes específics (Brennan, 2004)

-Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional. (Amar, 2007)

6. Aspectes importants d'un sistema B-learning

-Cal incloure en l'aprenentatge, les propietats de l'espai virtual. S'ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.

-La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació.
-Permet adquirir coneixements tècnics funcionals.

-No s'aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats, etc.

-Les tutories apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'ensenyament presencial com a distància.

-Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario