lunes, 29 de febrero de 2016

Ampliació Teoria tema 2. El currículum.

El currículum és el document on es concreten els elements que determinen els processos d'ensenyança-aprenentatge per a cadascuna de les ensenyances de l'estat espanyol. Pretén assegurar la formació comú, donar validesa en tot el país als estudis i que tinga un caràcter oficial.  


El currículum contesta a les preguntes:

  • Que ensenyar?
  • Quan ensenyar?
  • Com ensenyar?
  • Que, com i quan avaluar? 
Es troba integrat per aquests elements:
  • Objectius: són aquelles destreses que hauran d'haver adquirit els alumnes al finalitzar cada etapa d'educació.
  • Competències: que han de saber fer els alumnes.
  • Continguts: que hem d'ensenyar.
  • Metodologia: com s'han d'ensenyar els continguts.
  • Estàndards d'aprenentatge avaluables: que hem d'avaluar.
  • Criteris d'avaluació: com hem d'avaluar.
El currículum ha de complir 5 característiques:

  1. Obert
  2. Flexible
  3. Inclusiu
  4. Atén a la diversitat
  5. Reflexiu
Enllaços:

Currículum Comunitat Valenciana:

http://www.docv.gva.es/datos/2014/07/07/pdf/2014_6347.pdf

Currículum educatiu wikipedia:

https://es.wikipedia.org/wiki/Curr%C3%ADculo_(educaci%C3%B3n)

Continguts del currículum:

http://epistemologia.over-blog.es/pages/DEFINICION_DE_CURRICULO_Y_CONTENIDOS-1432924.html

Currículum educatiu vídeo:

https://www.youtube.com/watch?v=NOvqWOIq8vM

Currículum educatiu documental:

https://www.youtube.com/watch?v=NlGMOu-YuA4

No hay comentarios:

Publicar un comentario