-Diferències entre la Web 1.0 i la Web 2.0
-Aplicacions de la Web 2.0
-Implicacions educatives de la Web 2.0
1. Diferències entre la Web 1.0 i la Web 2.0
-La web 1.0 presenta les següents característiques:
- Pàgines web estàtiques.
- Els continguts són produïts pel Webmaster
- L'arquitectura de treball es Client-Servidor.
- Visualització de continguts mitjançant un navegador web.
- L'usuari solament pot llegir el contingut.
- És necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador.
-La web 2.0 presenta les següents característiques:
- Gran interacció entre els usuaris.
- La plataforma de treball és la pròpia pàgina web ( no és necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador).
- Contingut dinàmic.
- Visualització mitjançant navegador, Lector RSS.
- L'escriptura Web es compartida.
- La unitat mínima de continguts és el post o article.
- Tots son autors de la informació.
2. Aplicaicons de la web 2.0
Aplicacions de la web 2.0 segons l'activitat a la qual es destina:
-Per a expressar-se, crear i publicar: blogs, wikis...
-Per a compartir, publicar i crear informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del.lici.ous, SlidelShare.
-Xarxes socials: Second Life, Twitter, Facebook.
-Per accedir a informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, Google Reader, creadors especialitzats.
3. Implicacions educatives de la web 2.0
- És un espai social horitzontal i ric en fonts d'informació.
- Està orientat al treball autònom i col·laboratiu.
- Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal.
- Permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
- Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
- Hi ha més interès i motivació.
- Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre'ls a comentaris dels lectors.
- Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
- Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
- Millora les competències digitals (cercar, processar, comunicar).
- Creació i gestió de xarxes de centres i professors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario