miércoles, 2 de marzo de 2016

Teoria tema 5. La Web 2.0

Índex
-Diferències entre la Web 1.0 i la Web 2.0
-Aplicacions de la Web 2.0
-Implicacions educatives de la Web 2.0


1. Diferències entre la Web 1.0 i la Web 2.0
-La web 1.0 presenta les següents característiques:

  • Pàgines web estàtiques.
  • Els continguts són produïts pel Webmaster
  • L'arquitectura de treball es Client-Servidor.
  • Visualització de continguts mitjançant un navegador web.
  • L'usuari solament pot llegir el contingut.
  • És necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador.
-La web 2.0 presenta les següents característiques:
  • Gran interacció entre els usuaris.
  • La plataforma de treball és la pròpia pàgina web ( no és necessari tenir instal·lat un programari client en l'ordinador).
  • Contingut dinàmic.
  • Visualització mitjançant navegador, Lector RSS.
  • L'escriptura Web es compartida.
  • La unitat mínima de continguts és el post o article.
  • Tots son autors de la informació.

2. Aplicaicons de la web 2.0

Aplicacions de la web 2.0 segons l'activitat a la qual es destina:

-Per a expressar-se, crear i publicar: blogs, wikis...
-Per a compartir, publicar i crear informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del.lici.ous, SlidelShare.
-Xarxes socials: Second Life, Twitter, Facebook.
-Per accedir a informació d'interés: RSS, XML, BlogLines, Google Reader, creadors especialitzats.

3. Implicacions educatives de la web 2.0


  • És un espai social horitzontal i ric en fonts d'informació.
  • Està orientat al treball autònom i col·laboratiu.
  • Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal.
  • Permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
  • Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals.
  • Hi ha més interès i motivació. 
  • Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre'ls a comentaris dels lectors.
  • Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts.
  • Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
  • Millora les competències digitals (cercar, processar, comunicar).
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario